Training: Omgaan met agressie voor
medewerkers van woningcorporaties.
De kans dat medewerkers van woningcorporaties te maken krijgen met lastig- of grensoverschrijdend gedrag van huurders is helaas reëel.
Periodiek doen zich situaties voor waarbij medewerkers worden uitgescholden, geïntimideerd of zelfs worden bedreigd.
In deze training wisselen medewerkers van woningcorporaties ervaringen uit en leren zij hoe zij kunnen omgaan met agressie in een professionele context. Hoe je praktische technieken toepast om zelf rustig te blijven. Hoe je te allen tijde boven de situatie kan blijven staan en hoe je het gedrag van de ander kunt ‘lezen’. Eenvoudige maar doeltreffende gesprekstechnieken zet je vervolgens in om specifiek gedrag om te buigen of juist te begrenzen.
Graag inschrijven voor 18 maart 2022
Ochtend:
〉 Waarnemen, denken en handelen
〉 Verschillende vormen: Frustratie-, instrumenteel-, willekeurig gedrag
〉 Organisatienorm: Wat is grensoverschrijdend gedrag?
〉 Spanning: Hoe werkt spanning en wat gebeurt er dan met mij?
Middag:
〉 Zelfcontrole: Fysieke- en mentale technieken om rustig te blijven
〉 Contact maken: Inleven, verplaatsen, de kern boven krijgen
〉 Begrenzen: Opties bieden, consequenties aangeven, afronden
〉 Veiligheid: Veilig op huisbezoek/ veilig in de spreekkamer
De training is bedoeld voor medewerkers die werkzaam zijn bij een woningcorporatie in de functie van bv. woonconsultent, sociaal beheerder, opzichter, verhuurmakelaar, projectcoördinator, vakman of als medewerker van het klantcontactcentrum.
Deze training is actief van opzet en bestaat uit een mix van interactieve onderwijsleergesprekken, individuele- en subgroepopdrachten, voorbeeldsituaties/-simulaties door een professionele trainingsacteur.
Samengevat:
Omgaan met agressie voor medewerkers van woningcorporaties.
Professionals met klantencontact
19 april 2022, 09.00 tot 16.30 uur, 2 dagdelen
Holiday Inn Eindhoven
550,00 per persoon. 10% korting voor 2de persoon uit dezelfde organisatie
Download de uitgebreide factsheet